ID: 12760
Interim hoofd Projectmanagement Huisvesting
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
(Sluitingsdatum: 19-4-2018 om 10:00 uur) Als Interim-Teamleider Projectmanagement ben je verantwoordelijk voor de functionele en operationele aansturing van de medewerkers van het team Projectmanagement, en draag je de resultaat -
Bedrijfsomschrijving
Matchd bemiddelt professionals voor tijdelijke en vaste vacatures. Wij werken samen met Freelancers maar ook obv een tijdelijk loondienstverband of met andere detacheerders.
U krijgt van ons altijd een terugkoppeling. Na de hierboven vermelde sluitingsdatum beoordelen wij elke sollicitatie en geven u een terugkoppeling. Mocht u binnen 3 werkdagen niets horen bel ons dan even, dan is er mogelijk iets fout gegaan.
Reacties ontvangen wij graag voorzien van een CV in word-formaat . Een motivatie is (nog) niet nodig. Als u geselecteerd wordt vragen wij u altijd om een aanvullende motivatie te schrijven om de kans op succes zo groot mogelijk te maken.
Functieomschrijving
Startdatum: 01-07-2018
Einddatum: 31-12-2018
Optie op verlenging: Ja
Aantal uur per week: 36
Sluitingsdatum: 19-4-2018 om 10:00 uur
Als Interim-Teamleider Projectmanagement ben je verantwoordelijk voor de functionele en operationele aansturing van de medewerkers van het team Projectmanagement, en draag je de resultaat - en budgetverantwoordelijkheid voor het behalen van de vastgestelde resultaten van het team.
Binnen het team Projectmanagement geef je sturing op het gebied van organisatieontwikkeling, draag je verantwoordelijkheid voor een optimale uitvoering van de interne Bedrijfsvoering, P&C cyclus en P-zorg. Namens het team Projectmanagement ben je MT-lid van de Sector Huisvesting en neem je als Senior Supplier deel aan de verschillende stuurgroepen per eenheid. Je stuurt en adviseert op het juiste gebruik, toepassing en voortgang van beleids(producten) binnen de gehele Huisvestingsorganisatie en in het bijzonder op de doelstelling en producten binnen het team Projectmanagement. Hierbij zorg je voor optimale omstandigheden waarin de gevraagde producten & diensten geleverd kunnen worden met behulp van toepassing van gestandaardiseerde methoden en technieken (Prince®2), een gedefinieerd procesuitvoeringsformat en projectorganisatiestructuur. Daarnaast houd je je bezig met het analyseren van niet eerder verkende problematieken en vraagstukken en vertaling naar vakinhoudelijke oplossingen, instrumentontwikkeling en werkzaamheden binnen Team Projectmanagement. Je bent verantwoordelijk voor kennisontwikkeling binnen het team en het participeren in netwerken en bevorderen van samenwerkingen.
Doelstelling
De sector Huisvesting valt onder het Politiedienstencentrum en maakt deel uit van de dienst Facility Management. De sector Huisvesting bestaat uit vier onderdelen: Ruimtemanagement, Projectmanagement, Technisch beheer en het Uitvoeringsprogramma. De sector Huisvesting faciliteert alle eenheden van de politie bij de realisatie van haar huisvestingsbehoefte op zowel functioneel, financieel als technisch gebied. De vorming van de Nationale Politie en het ontstaan van het nieuwe dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de sector Huisvesting. Dit gegeven, gecombineerd met de doelstelling om vanaf 2025 € 76,5 miljoen per jaar op de huisvesting te besparen, maakt een grote vastgoedoperatie bestaande uit honderden projecten noodzakelijk. Dit vraagt om goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid, politiek en het bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang.
Het team Projectmanagement is verantwoordelijk voor het integraal managen van huisvestingsprojecten. Het team bestaat uit circa 50 projectleiders (senior, medior en junior), 2 coördinatoren en projectmanagementondersteuners.
Vakmatige taken
Contacten
Belangrijkste stakeholders:
Functie-eisen
Bedrijfsomschrijving
Matchd bemiddelt professionals voor tijdelijke en vaste vacatures. Wij werken samen met Freelancers maar ook obv een tijdelijk loondienstverband of met andere detacheerders.
U krijgt van ons altijd een terugkoppeling. Na de hierboven vermelde sluitingsdatum beoordelen wij elke sollicitatie en geven u een terugkoppeling. Mocht u binnen 3 werkdagen niets horen bel ons dan even, dan is er mogelijk iets fout gegaan.
Reacties ontvangen wij graag voorzien van een CV in word-formaat . Een motivatie is (nog) niet nodig. Als u geselecteerd wordt vragen wij u altijd om een aanvullende motivatie te schrijven om de kans op succes zo groot mogelijk te maken.
Functieomschrijving
Startdatum: 01-07-2018
Einddatum: 31-12-2018
Optie op verlenging: Ja
Aantal uur per week: 36
Sluitingsdatum: 19-4-2018 om 10:00 uur
Als Interim-Teamleider Projectmanagement ben je verantwoordelijk voor de functionele en operationele aansturing van de medewerkers van het team Projectmanagement, en draag je de resultaat - en budgetverantwoordelijkheid voor het behalen van de vastgestelde resultaten van het team.
Binnen het team Projectmanagement geef je sturing op het gebied van organisatieontwikkeling, draag je verantwoordelijkheid voor een optimale uitvoering van de interne Bedrijfsvoering, P&C cyclus en P-zorg. Namens het team Projectmanagement ben je MT-lid van de Sector Huisvesting en neem je als Senior Supplier deel aan de verschillende stuurgroepen per eenheid. Je stuurt en adviseert op het juiste gebruik, toepassing en voortgang van beleids(producten) binnen de gehele Huisvestingsorganisatie en in het bijzonder op de doelstelling en producten binnen het team Projectmanagement. Hierbij zorg je voor optimale omstandigheden waarin de gevraagde producten & diensten geleverd kunnen worden met behulp van toepassing van gestandaardiseerde methoden en technieken (Prince®2), een gedefinieerd procesuitvoeringsformat en projectorganisatiestructuur. Daarnaast houd je je bezig met het analyseren van niet eerder verkende problematieken en vraagstukken en vertaling naar vakinhoudelijke oplossingen, instrumentontwikkeling en werkzaamheden binnen Team Projectmanagement. Je bent verantwoordelijk voor kennisontwikkeling binnen het team en het participeren in netwerken en bevorderen van samenwerkingen.
Doelstelling
De sector Huisvesting valt onder het Politiedienstencentrum en maakt deel uit van de dienst Facility Management. De sector Huisvesting bestaat uit vier onderdelen: Ruimtemanagement, Projectmanagement, Technisch beheer en het Uitvoeringsprogramma. De sector Huisvesting faciliteert alle eenheden van de politie bij de realisatie van haar huisvestingsbehoefte op zowel functioneel, financieel als technisch gebied. De vorming van de Nationale Politie en het ontstaan van het nieuwe dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de sector Huisvesting. Dit gegeven, gecombineerd met de doelstelling om vanaf 2025 € 76,5 miljoen per jaar op de huisvesting te besparen, maakt een grote vastgoedoperatie bestaande uit honderden projecten noodzakelijk. Dit vraagt om goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid, politiek en het bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang.
Het team Projectmanagement is verantwoordelijk voor het integraal managen van huisvestingsprojecten. Het team bestaat uit circa 50 projectleiders (senior, medior en junior), 2 coördinatoren en projectmanagementondersteuners.
Vakmatige taken
- De vakinhoudelijke taken betreffen onder meer:
- Vertalen en borgen van ontwikkelingen naar gewenste organisatiestructuur, formatie en kennisniveau van het team Projectmanagement.
- Opstellen van het jaarplan voor Team Project Management inclusief gewenste resultaten, prioriteiten en randvoorwaarden en afstemmen voor het jaarplan binnen de Sector Huisvesting en met de Dienst FM.
- Analyseren, monitoren en evalueren van de voortgang van het jaarplan en indien nodig bijsturen.
- Uitvoeren van ontwikkel-, functionerings- en beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team Project Management.
- Concretiseren van (nieuw) beleid en wet- en regelgeving naar (standaard)producten en richtlijnen binnen Team Projectmanagement.
- Deelnemen in stuurgroepen huisvesting per eenheid als senior supplier.
- Bevorderen van de deskundigheid van de medewerkers van Team Projectmanagement door specialistische kennis en vaardigheden over te dragen en kennisontwikkeling binnen het team te stimuleren.
- Initiëren, onderhouden en regisseren van relevante interne en externe netwerken.
- Afleggen van verantwoording over de behaalde teamresultaten.
- Leidinggevende taken
- Leidinggeven aan de medewerkers van het team Projectmanagement.
Contacten
Belangrijkste stakeholders:
- MT Sector Huisvesting;
- Medewerkers binnen team Projectmanagement
- Stuurgroep Huisvesting per Eenheid;
- Quality Board;
- Overige onderdelen binnen dienst Facility Management waaronder Inkoop Management en Producten en Diensten Management en Facilitaire Services;
- HRM.
Functie-eisen
- Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende met het aansturen van een team met minimaal 25 medewerkers.
- Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met het zelfstandig realiseren en aansturen van complexe en grote huisvestingsprojecten vanaf 10 miljoen.
- Afgeronde erkende WO-opleiding.
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit: Anticipeert op en onderkent de relevantie van gebeurtenissen in de politiekbestuurlijke context die van invloed zijn op de positionering van de politie.
- Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van vastgoed en hebt laten zien deze ontwikkelingen te kunnen vertalen naar bouw- en vastgoedactiviteiten.
- Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken conform Prince2.
- Aantoonbaar cursussen en/of trainingen gevolgd op het gebied van coachen en leidinggeven.
- Aantoonbare werkervaring als (project)manager van huisvesting met diverse moderne bouworganisatievormen (zoals alliantie en design&build).
- Aantoonbare meerjarige ervaring met het managen van besluitvormingsprocessen in complexe politiek-bestuurlijke omgevingen.